

Robert Schumann
Complete Piano Works, Volume I
For the first time since Clara Schumann’s Complete Edition of 1879–93, all of the works for piano solo are appearing as one editorial project. Spanning almost ten years of painstaking work, all of the Schumann titles published by G. Henle Publishers have undergone a careful revision. The Schumann expert Ernst Herttrich has closely examined each edition and also dedicated himself to those works that were previously missing from our catalogue. The result is being published in this new collection, comprising six volumes, which are available both in paperbound and clothbound editions, as well as study editions in a slipcase. They replace the former four volumes (HN 108–HN 115). Arranged clearly according to opus numbers, it includes not only all of Schumann’s piano works, revised to reflect the latest scholarly findings, but also informative accompanying texts, alternative versions and much more besides.
mws-henle.cms.title-works.headline
mws-henle.cms-product-detail.composer-headline

Robert Schumann
Connected with his oeuvre is the term he coined, Poetic Music, with which he strove for a fusion of literature and music, a paradigm particularly seen in his lyric piano pieces prior to 1839. Thereafter he devoted himself to other genres (song, symphony, chamber music, among others).
mws-henle.cms-product-detail.author-headline

Ernst Herttrich (mws-henle.person.role.HERAUSGEBE)
From 1970 to 1990 he was an editor at G. Henle Publishers in Munich, after which he was Head of the Beethoven Complete Edition for over 15 years. In 1999 he took over as Head of the Beethoven-Haus Publishers, and from 2001 was made Head of the Beethoven-Archiv, the research centre at the Beethoven-Haus.
He has been a visiting professor at Meiji Gakuin University in Tokyo and has undertaken several lecture tours both there and to Kyoto. His research interests include source studies, editorial techniques and music history. Herttrich’s publicat

Walther Lampe (mws-henle.person.role.FINGERSATZ)
He first appeared as a concert pianist, but in 1920 was appointed as a professor and head of a class at the Münchener Akademie der Tonkunst. After Lampe was given emeritus status in 1937, he took on a piano class at the Mozarteum in Salzburg. Günter Henle, who grew up in Munich, was a private pupil of Lampe’s, from the age of 15 (in 1914). In his autobiography he wrote of his piano teacher in the following glowing terms:
“The years in which Walther Lampe, the renowned pianist and Head of piano master-clas

Klaus Schilde (mws-henle.person.role.FINGERSATZ)
Schilde won numerous prizes. From 1947 onwards he gave concerts as a soloist and chamber musician on almost every single continent with renowned orchestras. He taught at the music conservatories in East Berlin Detmold, West Berlin, Munich, Tokyo (Geidai) and Weimar. From 1988–1991 he was President of the Staatliche Hochschule für Musik und Theater in Munich, where he

Hans-Martin Theopold (mws-henle.person.role.FINGERSATZ)
Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag
Here you can find the information about the manufacturer of the product.G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com
Wer während der letzten Jahre das sukzessive Erscheinen dieser Einzelausgaben, die bei gleichbleibender HN-Nummer jeweils die vorhergehende Ausgabe ablösten, verfolgt hat, konnte schon ahnen, welche Freude es sein würde, einmal das Ganze in Händen zu halten. ... Fazit: eine Ausgabe, die Maßstäbe setzt, und eine Quelle der Freude für jeden Schumann-Freund!
VdM Literaturempfehlungen für den Unterricht, 2011Stattliche 38 Einzelbände, jeweils sechs Sammelbänden der bekannten Broschur- oder Leinen-Ausgabe und schließlich die sechs verkleinerten Bänder der Studien-Edition - das macht (oh Wunder der Kabbalistik) 56 Bände, die hintereinander gelegt eine Reihe von gut siebzehn Metern bilden und einen halben Zentner wiegen. … Treibende Kraft hinter diesem verlegerischen Kraftakt ist der Musikwissenschaftler Ernst Herttrich, der mit dieser Ausgabe noch aus dem „Ruhestand“ heraus (der bei ihm eher ein klassischer Unruhestand zu sein scheint) einen Markstein in der Editionsgeschichte setzt und sich nun entspannt zurücklehnen kann. … „Consumatum est - es ist vollbracht!"
Piano News, 2010Die neue Edition ist in Umfang und Seriosität ausserordentlich imposant. Nebst einem akribischen Kritischen Kommentar hat Herausgeber Ernst Herttrich zu jedem Werk ein ausführliches Vorwort verfasst. Man liest diese Texte mit grossem Gewinn.
Schweizer Musikzeitung, 2010Im praktischen Schuber und aufgeteilt in sechs Teile lässt sich das klavieristische Oeuvre Schumanns am besten lesenderweise nachverfolgen.
Fono Forum, 2010Vielleicht ist die wissenschaftlich-kritische Neuausgabe seiner 38 Klavierwerke, die erste seit Clara Schummans Pioniertat vor 120 Jahren, der wichtigste Beitrag zum Schumann-Jahr 2010.
Westfälische Nachrichten, 2010推荐
autogenerated_cross_selling
本书目其他版本