搜索商店:

  • 作曲家
  • 乐器配置
  • 难度等级
  • 产品
搜索商店

Content/Details

Morceau symphonique and Morceau de lecture

About the Composer

Alexandre Guilmant

Composer, organist, and publisher, whose precise technique, improvisatory skill, and outstanding abilities in organ registration made him a celebrated concert organist and sought-after teacher throughout Europe. He left behind very extensive works and collections for the organ. Aside from those he wrote orchestral pieces, chamber music, and treatises on and about organ music.

Read more...

About the Authors

Dominik Rahmer (Editor)

Dr. Dominik Rahmer, born in 1971 in Mainz, studied musicology, philosophy and maths in Bonn. He did his Magister Artium in 1999 and his doctorate in 2006 with a thesis on the music criticism of Paul Dukas.

From 2001 to 2011 he was employed at Boosey & Hawkes/Bote & Bock in Berlin, where he also worked on the Critical Edition of the Works of Jacques Offenbach (OEK). Since 2011 he has been an editor at G. Henle Publishers in Munich, with a particular focus on French and Russian music and works for wind instruments.

Klaus Schilde (Fingering)

Prof. Klaus Schilde, born in 1926, spent his childhood in Dresden. There he was greatly influenced by Walter Engel, who taught him the piano (Kodaly method), composition and violin. From 1946–1948 he studied at the music conservatory in Leipzig with Hugo Steurer. After moving to the west in 1952 he studied with Walter Gieseking and Edwin Fischer, as well as with Marguerite Long, Lucette Descaves and Nadia Boulanger in Paris.

Schilde won numerous prizes. From 1947 onwards he gave concerts as a soloist and chamber musician on almost every single continent with renowned orchestras. He taught at the music conservatories in East Berlin Detmold, West Berlin, Munich, Tokyo (Geidai) and Weimar. From 1988–1991 he was President of the Staatliche Hochschule für Musik und Theater in Munich, where he
Read more...

Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag

Here you can find the information about the manufacturer of the product.

G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com

Der Notentext in dieser Edition ist praxisorientiert auf drei ausklappbaren Seiten notiert, mit hilfreichen Stichnoten ergänzt und wie vom Komponisten vorgesehen im Tenor- und Bassschlüssel notiert. Der übersichtlich und exzellent gesetzte, hervorragend lesbare Druck wird allen Anforderungen gerecht. Sorgsam recherchiert ist das lesenswerte Vorwort des Herausgebers Dominik Rahmer, welches Hintergrundinformationen zur Entstehungsgeschichte der beiden Werke sowie Eckdaten zur Rezeption liefert. Die neue Ausgabe dieses beliebten Werks der französischen Romantik für Posaune und Klavier in Kombination mit der Erstveröffentlichung der Morceau de lecture sollte in keiner Notenbibliothek fehlen,

Das Orchester, 2018

Wunderbar, dass es nun davon eine sorgfältig erarbeitete Urtextausgabe gibt, welche sich sowohl auf das Autograf wie auch auf den Erstdruck bzw. die Erstausgabe bezieht und sich dadurch meines Erachtens als unverzichtbares «Standard-Material» qualifiziert. Die Qualität des Drucks wie auch die Berücksichtigung wendetechnischer Bedürfnisse in der Solo- und Klavierstimme lassen keine Wünsche offen.

Schweizer Musikzeitung, 2019

推荐

autogenerated_cross_selling

slide 1 to 3 of 3