

Johannes Brahms
Violin Concerto D major op. 77
Brahms’ only violin concerto was given a very warm reception by his contemporaries and has been an important piece in the violin repertoire ever since. It bears witness to Brahms’ fruitful collaboration with Joseph Joachim, who contributed a cadenza.
The composer’s original and extremely demanding piano reduction has been carefully simplified for our edition by Johannes Umbreit. This Urtext edition follows the musical text of the new Brahms Complete Edition. The appendix also contains an alternative version of Joachim’s cadenza that to date has not been published in a practical edition. Alongside Joachim’s original fingerings and bowings there are also fingering suggestions by Frank Peter Zimmermann.
Content/Details
About the Composer

Johannes Brahms
His significant output comprises chamber music, piano works, numerous choral compositions and songs (including settings of folk-song lyrics), as well as large-scale orchestral works in the 1870s and 1880s. His compositions are characterized by the process of developing variation. He is considered an antithesis to the New German School around Liszt, and an advocate of “absolute” music.
About the Authors

Michael Struck (Editor)
He is a research associate at the research centre the new “Johannes Brahms Complete Edition” at Kiel University (member of the editorial board), as well as editor and supervisor of numerous volumes. He is the author of many musicological publications on music of the 18th to 20th centuries and other work editions. Struck is also a music critic. As a pianist he has given concerts with the vocal ensemble of Kiel University as well as with the Wiesbaden

Johannes Umbreit (Piano reduction)
He is on the jury of different international competitions and has been invited to several international music festivals. Umbreit was a teacher for almost ten years at the Musikhochschule in Munich and at the same time a lecturer for chamber music and piano accompaniment at the Richa

Frank Peter Zimmermann (Fingering and bowing for Violin)
Product Safety Informations (GPSR)

G. Henle Verlag
Here you can find the information about the manufacturer of the product.G. Henle Verlag e.K.
Forstenrieder Allee 122
81476 München
Germany
info@henle.de
www.henle.com
Die vom Henle Verlag vorgelegte neue Ausgabe dieses Standardwerkes der Violinliteratur ist ein Musterbeispiel für eine Edition mit höchsten Qualitätsansprüchen. Einmal mehr wird der renommierte Verlag seinem exzellenten Ruf für Zuverlässigkeit und Praxisnähe gerecht. ... Für den historisch interessierten wie auch praxisbezogenen Geiger hält diese Ausgabe einen wahren Trumpf bereit: Es ist das Hinzufügen der Joachim-Kadenz in einer heute nicht bekannten, kürzeren Fassung, die von Brahms gegenüber der überall üblichen längeren Version bevorzugt wurde. ... Im Gegensatz zu manch älteren Ausgaben mit teilweise problematischen und praxisfernen Fingersätzen, die nicht dem heutigen Stand der Spieltechnik entsprechen, fühlt man sich als Geiger mit den Spielanweisungen von Frank Peter Zimmermann gleichsam an die Hand genommen und wird auf die denkbar beste Art durch die technischen Anforderungen dieser berühmten Violinstimme geleitet. ... Das für das Auge angenehme Layout und das hochwertige Papier runden diese mustergültige Ausgabe ab. Sie gehört in das Notenarchiv jedes an diesem Werk ernsthaft Interessierten, sei er Student, Lehrer, Laie, Musiker oder "bloß" Bewunderer dieser großartigen Seiten der Violinliteratur.
Das Liebhaberorchester, 2012recommendations
autogenerated_cross_selling
Further editions of this title
Orchestral material from Breitkopf & Härtel