ショップ内検索:

  • 作曲家
  • 編成
  • 難易度
  • 商品
ショップ内検索

内容/詳細

Sonata for Violin and Violoncello

作曲家について

もっと読む...

Maurice Ravel

Together with Satie and Debussy, Ravel numbers among the innovators who had a falling out with academic education and created their own avant-garde tonal languages – inspired, in Ravel’s case, by Russian and Spanish music, but also by exoticism – without abandoning tonality. This master of orchestration begins with piano works, which he orchestrates; songs with piano and piano compositions exist on an equal footing in orchestral versions.

1875Born in Ciboure on March 7; the family moves to Paris that same year.
1882Lessons in piano, theory, and composition.
1889Beginning of his studies at the Conservatoire de Paris, from which he will never graduate.around 1893 Influence of Chabrier and Satie.
1901“Jeux d’eau” for piano, in a new “Impressionist” tonal language, as is “Miroirs” (1904–05).
1903“Shéhérazade” for voice and piano/orchestral accompaniment with orientalist tonal elements.
1905Scandal surrounding Ravel’s third application for the Prix de Rome.
1907Premiere of the “Histoires naturelles” after Jules Renard provokes astonishment in audiences and critics.
1907–08Rhapsodie espagnole for orchestra.
1908/10“Ma mère l’oye” (“Mother Goose”) for piano, four-hands, as a ballet in 1911.
1911Premiere in Paris of his opera “L’Heure espagnole.”
1911/12“Valses nobles et sentimentales” for piano/orchestra. Premiere of the ballet “Daphnis et Chloé” in 1912.
1914/19“Le tombeau de Couperin” for piano/orchestra anticipates the coming neoclassicism.
from 1920Many concert tours through Europe and the United States.
1925Premiere of his opera “L’Enfant et les sortilèges.”
1928Conferral of an honorary doctorate from Oxford University. “Bolero” for orchestra.
1929–31Piano Concerto in G major with elements of jazz.
1937Death in Paris on December 28.

© 2003, 2010 Philipp Reclam jun. GmbH & Co. KG, Stuttgart

校訂者や運指担当者について

もっと読む...

Ulrich Krämer (校訂)

Dr. Ulrich Krämer, born in 1961 in Bielefeld, is Head of the Research Centre at the Arnold Schönberg Complete Edition in Berlin. He read musicology and German in Hamburg and Bloomington and wrote his doctoral thesis under the supervision of Rudolf Stephan on Alban Berg as a pupil of Arnold Schönberg.

In addition to his editorial work, he has been a lecturer at the Hochschule für Musik “Hanns Eisler” and at the Berlin University of the Arts, as well as “Visiting Scholar” at the Graduate Center at the City University New York. Alongside the volumes he has prepared for the Schönberg Complete Edition (including the score of the Gurre Lieder which was awarded the Deutsche Musikeditionspreis), his scholarly publications include editions of Alban Berg’s student compositions and Theodor W. Adorno’s compositions found in his estate, as well as essays and articles on Brahms, Berg, Schönberg, Ravel and Astor Piazzolla.

Frank Peter Zimmermann (ヴァイオリンの運指とボーイング)

Christian Poltéra (チェロの運指とボーイング)

Wer diese Tour wagt, und sei es nur, um das interessanteste Werk für Geige und Cello einmal für sich kennenzulernen, dem sei die neue Henle-Edition der Ravel-Sonate empfohlen. (...) Gegenüber Durand weist die Henle-Ausgabe Verbesserungen und Neuerungen auf:- ein besonders übersichtliches Notenbild,- Erleichterungen fürs Blättern,- "musikalische" und hilfreiche Fingersätze (in der Cellostimme ermutigt Poltéra z.B. zum klanglich reizvollen Einsatz leerer Saiten, die man als "guter Schüler" vielleicht vermieden hätte...)- ein ausführliches Vorwort und kritische Bemerkungen zu Abweichungen des Notentextes in den bisherigen Ausgaben und- eine Übersetzung sämtlicher französischer Vortragsbezeichnungen.

Das Liebhaberorchester, 2016

Die neue Henle-Edition lässt keinen Wunsch offen: es gibt 4 Hefte, alle mit beiden Stimmen. Zwei Hefte sind ohne Zusätze und enthalten nur die Strich- und Saitenbezeichnungen aus den Quellen. Die beiden anderen wurden von Frank Peter Zimmermann resp. Christian Poltéra bezeichnet. (...) Der ganz besondere und nicht hoch genug einzuschätzende Clou für Praktiker aber ist: von allen Stimmen lässt sich spielen, ohne dass kopiert werden muss! Durch 3-Seitendruck und verkleinerter Wiedergabe der jeweils anderen Stimme wurde dies möglich. Fantastisch!

ESTA-Nachrichten, 2016

Wer also wissenschaftlich fundiert "schuften" will (so Ravels eigene Wortwahl in Bezug auf seine Proben mit Jourdan-Morhange und Maréchal), um sich das Werk zu eigen zu machen, dem kann diese übersichtliche, auf gründlicher Recherche beruhende und von Fehlern bereinigte Fassung uneingeschränkt empfohlen werden.

Das Orchester, 2014

L'edizioni Henle colma finalmente una lacuna editoriale non solo in quanto propone le indicazioni di arcate e diteggiature di due concertisti oggi celebri quali Frank Peter Zimmermann e Christian Poltéra ma anche per quanto riguarda le note introduttive di Ulrich Krämer che inquadrano esaurientemente il brano nel suo contesto storico e stilistico.

Archi Magazine, 2014

おすすめ

autogenerated_cross_selling

Ludwig van Beethoven Duo for Violin and Violoncello, Fragment
校訂, New completion of the fragments: Robert D. Levin
Urtext Edition, paperbound
HN 1265

€11.50 購入可能

€11.50 購入可能
このタイトルを含む他の版
Joseph Haydn Ser. 14, Vol. 2 | Barytone Trios no. 25-48
校訂: Hubert Unverricht
Complete Edition, clothbound
HN 5372

Variants from €28.00
€129.00 購入可能

Variants from €28.00
€129.00 購入可能
このタイトルを含む他の版
Joseph Haydn Ser. 13 | Works with Barytone
Complete Edition, critical report, paperbound
HN 5353

€28.00 購入可能

€28.00 購入可能
このタイトルを含む他の版